Ir al contenido principal Ir al menú de navegación principal Ir al pie de página del sitio
Artículos de investigación
Publicado: 2016-03-08

T eoría, localización, y reflexión en la formación de profesores de lenguas extrajeras

Western Oregon University
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Maria Dantas-Whitney

Ph.  D. en  Educación,  Profesora  de  Educación  y  Coordinadora  del  área  de  inglés  como  segunda
lengua y educación bilingüe en la Western Oregon University en Estados Unidos de Norteamérica

Resumen

The  field  of  teacher  education  is  currently  undergoing  a  paradigm  shift.
Traditionally  the  act  of  teaching  has  been  viewed  as  the  mastery  of  technical  skills.
T oday , with the current emphasis on sociocultural, reflective and critical approaches to
learning,  we have  come  to  understand  that  teaching  is  a  much more complex  and  situated
process.  We  are  starting  to  view  teaching  as  a  cognitive  process,  as  opposed  to  a  technical endeavor .  This  paper  expands  on  this  new  view  of  teacher  education  by  focusing  on  three themes:  theory ,  localization,  and  collaborative  reflection.  Each  of  these  themes  is
discussed  through  examples  of  activities  and  assignments  used  successfully  in  the
preparation  and  training  of  second  language  teachers.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Cómo citar

Dantas-Whitney, M. (2016). T eoría, localización, y reflexión en la formación de profesores de lenguas extrajeras. Revista Perspectivas Educativas, 3. Recuperado a partir de http://revistas.ut.edu.co/index.php/perspectivasedu/article/view/729